ຕ້ອງເຂັ້ມງວດການບໍລິໂພກ ສື່ສັງຄົມອອນລາຍ
ນັບແຕ່ສັງຄົມອອນລາຍ ຫຼື ສັງຄົມກົ້ມໜ້າກຳເນີດເກີດຂຶ້ນມານີ້ ມັນໄດ້ບົ່ມເພາະ ແລະ ຂະຫຍາຍພັນເຕີບໃຫຍ່ຂຶ້ນເລື້ອຍມາ ບໍ່ວ່າຢູ່ຕົວ ເມືອງ ກໍ່ຄື ຊົນນະບົດ ທະແນມແຕ່ມີໄຟຟ້າ ແລະ ເສົາຕາຄ່າຍເຄື່ອງຮັບສົ່ງສັນຍານໂທລະສັບໄປ ເຖິງ ແນ່ນອນທຸກໆເມືອງ ທຸກໆບ້ານທີ່ມີການຕິດ ຕັ້ງກໍ່ຕ້ອງມີເຄື່ອງຮັບໂທລະສັບ ໂດຍສະເພາະ ໂທລະສັບມືຖື ເນື່ອງຈາກເປັນຄວາມຮຽກຮ້ອງ ຕ້ອງການຂອງຊີວິດໄດ້ກະໂດດຂຶ້ນເພິ່ມເຕີມ ສິ່ງ ທີ່ມະນຸດຕ້ອງການພື້ນຖານຈາກປັດໄຈ 4 ກາຍ ມາເປັນປັດໄຈ 5 ຄື: ຂໍ້ມູນຂ່າວສານຈາກການ ສື່ສານ ຫຼື ການຕິດຕໍ່ກັບໂລກພາຍນອກທາງໂທ ລະສັບ ອິນເຕີແນັດ ຊຶ່ງມາພ້ອມກັບສິ່ງເອື້ອອຳ ນວຍເພື່ອການພົວພັນຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ເຟສບຸກ ອິນສະຕາກຣາມ ໄລ ແລະ ອື່ນໆ ເພື່ອຕິດຕໍ່ສົ່ງຂໍ້ມູນຂ່າວສານຊຶ່ງກັນ ແລະ ກັນລະຫວ່າງຄົນກັບຄົນ ນອກຈານີ້ ເຄື່ອງຮັບໂທລະສັບນ້ອຍໆນັ້ນຍັງໃຫ້ຄວາມບັນເທີງ ການຮ້ອງລຳທຳເພງ ຂໍ້ມູນດ້ານຕ່າງໆທີ່ຢູ່ພຽງປາຍນິ້ວມືຊີ້ເອົາເທົ່ານັ້ນ.
ຕາມຫຼາຍໆສື່ບໍ່ວ່າທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ກໍ່ຄື ຊ່ຽວຊານກ່ຽວກັບຈິດຕະສາດເດັກເວົ້າວ່າ ການປ່ອຍປະລະເລີຍໃຫ້ເດັກນ້ອຍນຳໃຊ້ເຟສບຸກ ຫຼື ໂປຣແກຣມຕ່າງໆກ່ອນໄວອັນຄວນ ມັນຈະມີຜົນກະທົບຕໍ່ສະໝອງເດັກເອງ ເຮັດໃຫ້ການຮ່ຳຮຽນອ່ອນ ນິດໄສໃຈຄໍປ່ຽນໄປສູ່ກ້າວລ້າວ ບອກບໍ່ຟັງຄວາມ ປະລະການຮ່ຳຮຽນ ດັ່ງນັ້ນ ໃນໄວຮຽນຫຼັງຈາກສິ້ນສຸດຊົ່ວໂມງການຄວບຄຸມຂອງຄູ-ອາຈານ ເຂົາກໍເຂົ້າສູ່ສັງຄົມກົ້ມໜ້າ ຊຶ່ງເລື່ອງດັ່ງກ່າວຈຳເປັນຕ້ອງສົ່ງໄມ້ຕໍ່ໃຫ້ພໍ່ແມ່ຜູ້ປົກຄອງ ໃຫ້ການຮ່ວມມືຄຸ້ມຄອງບອກສອນ ສຶກສາອົບຮົມນຳເຊັ່ນກັນ ແລະ ຢ່າງພິຖີພິຖັນຈິງຈັງ.
-----------------------------------
ລາວຮ໋ອດຮິດ See New. Hear New. Feel New.
ການຮັບໃຊ້ສັງຄົມມະນຸດທີ່ໄຮ້ຂີດຈຳກັດດັ່ງກ່າວມັນໄດ້ລາມໄປເຖິງຮຸ່ນຄົນໄວຕ່າງໆ ໂດຍສະເພາະໄວເດັກກໍ່ມີສິ່ງຮັບໃຊ້ເຊັ່ນກັນ ໂດຍຜ່ານໂປແກຣມຕ່າງໆ ເປັນຕົ້ນ: ຢູທູບ ຊຶ່ງມີຮູບເງົາ ເພງ ກາຕູນ ເກມ... ສິ່ງດັ່ງກ່າວມັນຍົວະຍວນກວນໃຈໃຫ້ເດັກມີຄວາມຕ້ອງການຄອບຄອງໂທລະສັບມືຖືລຸ້ນດີລາຄາແພງໄວ້ເປັນສ່ວນຕົວ ດ້ວຍຮູບແບບຮ້ອງຂໍໂດຍດີໄປຫາຂັດລັງ-ສໍ້ສົນ ຊື່ງເບື້ອງຕົ້ນບາງເທື່ອກໍ່ແມ່ນພໍ່ແມ່ຜູ້ປົກຄອງນີ້ແຫຼະໃຫ້ທ້າຍຖືຫາງ ຫັດແອບບອກສອນໃຫ້ເຂົ້າເຖິງຂໍ້ມູນ ຫຼື ອີກທາງໜຶ່ງກໍ່ແມ່ນໝູ່ເຂົາເຈົ້າໃນບ້ານ ໃນໂຮງຮຽນດຽວກັນເຝິກແອບໃຫ້ກັນຕໍ່ໆກັນມາ ປາກົດການດັ່ງກ່າວ ໃນບາງໂຮງຮຽນກໍສາມາດຄວບຄຸມຄຸ້ມຄອງໄດ້ ແຕ່ໃນບາງບ່ອນກໍ່ຄວບຄຸມແດ່ບໍ່ ແຖມພວກນັກຮຽນຫ້ອງໃຫຍ່ສອບເສັງຂຶ້ນຫ້ອງຈົບຊັ້ນ ຍັງໃຊ້ເປັນພາຫະນະໃນການຂີ້ຫຼັກເວລາສອບເສັງ ຄື: ໃຫ້ນັກຮຽນຜູ້ອື່ນທີ່ເກ່ງສົ່ງຜົນຕອບ ໂຈດຈາກທາງນອກໃຫ້ໃນເວລາເສັງ ມາໄລຍະຫຼັງໆປາກົດການດັ່ງກ່າວຖືກສະກັດກັ້ນໄດ້ ເພາະມີບົດຮຽນຈາກຂອງຕ່າງປະເທດ.
ຕາມຫຼາຍໆສື່ບໍ່ວ່າທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ກໍ່ຄື ຊ່ຽວຊານກ່ຽວກັບຈິດຕະສາດເດັກເວົ້າວ່າ ການປ່ອຍປະລະເລີຍໃຫ້ເດັກນ້ອຍນຳໃຊ້ເຟສບຸກ ຫຼື ໂປຣແກຣມຕ່າງໆກ່ອນໄວອັນຄວນ ມັນຈະມີຜົນກະທົບຕໍ່ສະໝອງເດັກເອງ ເຮັດໃຫ້ການຮ່ຳຮຽນອ່ອນ ນິດໄສໃຈຄໍປ່ຽນໄປສູ່ກ້າວລ້າວ ບອກບໍ່ຟັງຄວາມ ປະລະການຮ່ຳຮຽນ ດັ່ງນັ້ນ ໃນໄວຮຽນຫຼັງຈາກສິ້ນສຸດຊົ່ວໂມງການຄວບຄຸມຂອງຄູ-ອາຈານ ເຂົາກໍເຂົ້າສູ່ສັງຄົມກົ້ມໜ້າ ຊຶ່ງເລື່ອງດັ່ງກ່າວຈຳເປັນຕ້ອງສົ່ງໄມ້ຕໍ່ໃຫ້ພໍ່ແມ່ຜູ້ປົກຄອງ ໃຫ້ການຮ່ວມມືຄຸ້ມຄອງບອກສອນ ສຶກສາອົບຮົມນຳເຊັ່ນກັນ ແລະ ຢ່າງພິຖີພິຖັນຈິງຈັງ.
ຄູ-ອາຈານເຫັນນັກຮຽນຂອງຕົນມີແຕ່ກົ້ມໜ້າເຂ່ຍກັບເຂ່ຍເວລາພັກຮຽນ ແທນທີ່ຈະໃຊ້ເວລາຄົ້ນຄວ້າຮ່ຳຮຽນເພິ່ມເຕີມໃຫ້ກາຍເປັນນິດໄສ ຫົວໜ້າເຫັນເພື່ອນຮ່ວມງານ ຫຼື ສັບພື້ນເມືອງ ວ່າເຫັນ “ລູກນ້ອງຕົນ” ມີແຕ່ເຂ່ຍກັບເຂ່ຍໜ້າຈໍ ເໝືອນຈະຫາສິ່ງໃດສິ່ງໜຶ່ງທີ່ປະເສີດເລີດລ້ຳຢ່າງສະຫງ່າຜ່າເຜີຍເໜືອກວ່າວຽກງານ ໂດຍບໍ່ຄຳນຶງເຖິງກົດລະບຽບ ພາລະບົດບາດ ຫຼື ຕຳແໜ່ງງານທີ່ມອບໝາຍໃຫ້ ແປວ່າກັນແນວໃດ ສິ່ງນີ້ມັນຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການການປະຕິບັດລະບຽບຢ່າງມີ ຄວາມເຂັ້ມງວດກວດຂັນ ແລະ ສະຕິຕື່ນຕົວຂອງບຸກຄົນ ກໍ່ຄືແຕ່ລະຄົນໃນຕ່າງປະເທດທີ່ເຂົາ ເປັນຕົ້ນສະບັບຄົ້ນພົບ ແລະ ນຳໃຊ້ກ່ອນກໍ່ບໍ່ໃສ່ວ່າຈະເສບກົ້ມເງີຍເອົາແທ້ເອົາວ່າ ຈົນລືມໜ້າທີ່ ທີ່ຕົນເອງຮັບຜິດຊອບ ວ່າເວລານີ້ຕົນເຮັດຫຍັງ ສິ່ງທີ່ກຳລັງເຮັດມັນຜິດ ຫຼື ແຕະຕ້ອງເຖິງການຮ່ຳຮຽນ ຫຼື ໜ້າທີ່ວຽກງານບໍ? ຖ້າຫາກການນຳໃຊ້ຢ່າງໄຮ້ກາລະເທສະ ມັນກໍ່ກາຍເປັນການເສບຕິດຢ່າງດ້ອຍພັດທະນາ ຄື: ເຂ່ຍແລ້ວເຂ່ຍອີກ ເຂ່ຍແບບໄຮ້ດຽງສາ ມັນຈະມີຜົນກະທົບແນວໃດຕໍ່ສັງຄົມ ແລະ ລະບົບການປົກຄອງໃນຍຸກປັດຈຸບັນ
(ສະເໜີບັນຫານີ້ກໍ່ເພື່ອແລກປ່ຽນບົດຮຽນ).
-----------------------------------
ລາວຮ໋ອດຮິດ See New. Hear New. Feel New.
Comments
Post a Comment